Sakarya Üniversitesi || Tanıtım Konusu

15 Mart 2013 Cuma

Tarihçe

Kendisine çağdaş uygarlığın gerektirdiği her türlü donanıma sahip bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiş olan Sakarya Üniversitesi'nin çekirdeğini 1970 yılında açılan Sakarya Mühendislik ve Mimarlık Yüksekokulu oluşturmuştur. Bu okul 1971 yılında Sakarya Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi'ne dönüşmüş, 1982-1992 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi'ne bağlı bir Fakülte olarak öğretim vermiştir. 

3 Temmuz 1992 tarih ve 3837 sayılı kanun ile Sakarya Üniversitesi kurulmuştur. 

90 sonrasında kurulan üniversiteler arasında akademik ve teknik altyapısını hızla tamamlayan üniversitemiz idari birimleri ile ISO-2002 Kalite Belgesi ile "EFQM Mükemmellik Yetkinlik Seviyesi Kalite Belgesi"ne sahip ilk ve tek devlet üniversitesi olup lâboratuar, eğitim ve sosyal hizmetler, Internet alt yapısı ve bilişim sektöründeki atılımlarıyla bir çok üniversite için örnek oluşturmaktadır.

Rektörden



Sevgili Öğrenciler;

Üniversiteler öğrencilerin sadece temel ve meslek bilgileri edindikleri bir yer değil, aynı zamanda onların kendi kendine öğrenebilme, teknolojiyi kullanabilme, sosyalleşme ve grup içerisinde çalışma yapabilme, sorgulama ve eleştirel düşünme yeteneği gibi farklı yetenekleri kazandıkları ve geliştirdikleri yerlerdir. 

Üniversitemiz temellerinin atıldığı 1970 yetmiş yılından bu yana hemen her alanda dünya standartlarında eğitim veren bir üniversite konumuna gelmiş bulunmaktadır. 

Sakarya Üniversitesi bünyesinde 3 Enstitü, 12 Fakülte, 2 Yüksekokul, Devlet Konservatuarı ve 12 Meslek Yüksekokulu ile ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitim yapılmaktadır. Rektörlüğe Bağlı 4 Bölüm Başkanlığı 14 Araştırma ve Uygulama Merkezi de kendi alanlarında önemli faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Ayrıca Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Merkezi bünyesinde Yüksek Lisans Programları, Karma Eğitim Lisans Programları, Önlisans Programları ve Sertifika Programları ile gelişimini sürdürmeye devam etmektedir. 

Üniversitemizde geliştirmiş olduğumuz Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi (EÖBS) ile öğrenci merkezli, öğrenim çıktılarına dayalı eğitim öğretim hizmeti verilmektedir. 

Bizler, temel önceliğimiz olan sizlerin daha iyi eğitim alması, hayata daha iyi hazırlanması için varız. Küresel bir dünyada yaşadığımızın bilinciyle, sizleri küresel rekabete hazırlama konusunda elimizden gelen çabayı göstereceğiz.

Sakarya Üniversitesinin, çalışanlarıyla, öğrencileriyle ve bilim insanlarıyla bölgesine, ülkesine ve insanlığa değer katan, yenilikçiliği ve rekabeti kurum kültürü haline getirmiş, globalleşmede önemli bir mesafe kaydetmiş, ülke içinde ve dünyada yer edinmiş bir üniversite olacağına yürekten inanıyorum.

Prof.Dr.Muzaffer ELMAS
Rektör 


Misyon ve Vizyon

Misyonumuz;
Evrensel nitelikte bilgi ve teknoloji üreten araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, özgün ve estetik değerlere sahip, çağdaş bir öğretim kültürü oluşturmak ve mesleki açıdan yetkin, toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmektir.

Vizyonumuz;
  • Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınmış ve ilk sıralarda tercih edilen;
  • Takım çalışmasını teşvik eden, katılımcı ve paylaşımcı bir yönetime sahip;
  • İlimiz ve bölgemiz başta olmak üzere ülkemizin sorunlarını çözmeye yönelik çalışmalar yapan, üniversite / sanayi / toplum işbirliğini sağlamada öncü;
  • Internet üzerinden yürütülen Önlisans / lisans / ve lisansüstü eğitim öğretimi etkin bir şekilde yürüten ve servis sağlayan;
  • Geleneksel sanatlarımızın özünü koruyarak çağdaş, kalıcı ve özgün eserler ortaya koyan;
  • Evrensel değerlere saygılı, toplam kalite yönetimi ilkelerini benimsemiş, sürekli gelişen; bir üniversite olmaktır.


Fiziki İmkanlar

Üniversitenin bulunduğu arsa ve sahip olduğu arazinin alanı 2.000.000 m2'dir. Üniversitenin toplam kapalı alanı 260.292 m2 'dir.

2008-2009 Öğretim Yılında 8 Fakülte, 2 Yüksekokul, 12 Meslek Yüksekokulu ve 2 Enstitü ve 1 Konservatuar ile yaklaşık 45.000 öğrenciye eğitim - öğretim hizmetleri veren Üniversitemizde fiziki mekan ihtiyacını arttırmak için 2009 yılında Kampüs Yatırım Projeleri hızla devam etmektedir. 

Yıllara sari olarak inşaatı devam eden büyük ihalelerimizden Fen Edebiyat Fakültesi B1 Derslik Bloğu, Fen Edebiyat Fakültesi B9 bloğu, Teknik Eğitim Fakültesi Atölyeler Bloğu, Kapalı Yüzme Havuzu, İlahiyat Fakültesi Konferans Salonu, Açık kapalı spor tesisleri futbol sahası, koşu parkuru ile Teknik Eğitim fakültesinin A2 ve A1 bloğu, Enstitü binası,İktisat Fakültesi Öğretim Görevlileri Bloğu,Kongre Merkei bitirilmiştir. Yapımı devam eden işler arasında; Mühendislik Fakültesi B1 bloğu, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Güçlendirme işi, Kongre Binası B Blok, Teknik Eğitim Fakültesi B Blok, Yurt Bloğu ve kafeterya bloğu, Yemekhane İnşaatı ile Açık Spor tesisleri Tribün İnşaatları sayılabilir. Ayrıca kampus alanı içindeki ve dışındaki meslek yüksekokullarında onarım ve tadilat işleri devam etmektedir. 


Programlar

Sakarya Üniversitesi'nde, 11 fakülte altında 64 lisans programı vardır. Buna ek olarak, 12 Meslek Yüksekokulu altında 74 program bulunmaktadır. 2009 yılı itibariyle Sakarya Üniversitesi'nde toplam 138 program bulunmaktadır. 2010 Yılında yapılan değişiklikler ile Enstitü Sayısı 3'e, Fakülte sayısı 11'e çıkartılmıştır.


Enstitüler
  • Fen Bilimleri Enstitüsü
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Fakülteler
  • Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi
  • Eğitim Fakültesi
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • İlahiyat Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Teknoloji Fakültesi
  • Tıp Fakültesi

Meslek Yüksekokulları
  • Adapazarı Meslek Yüksekokulu
  • Akyazı Meslek Yüksekokulu
  • Alifuat Cebesoy Meslek Yüksekokulu
  • Arifiye Meslek Yüksekokulu
  • Ferizli Meslek Yüksekokulu
  • Gevye Meslek Yüksekokulu
  • Hendek Meslek Yüksekokulu
  • Karasu Meslek Yüksekokulu
  • Kaynarca Seyfettin Selim Meslek Yüksekokulu
  • Pamukova Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Sakarya Meslek Yüksekokulu
  • Sapanca Meslek Yüksekokulu
  • Kırkpınar Turizm Meslek Yüksekokulu

Yüksekokullar
  • Beden Eğitimi ve Spor Meslek Yüksekokulu
  • Devlet Konservatuvarı
  • Sağlık Yüksekokulu

Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Bölüm Bşk.lığı
  • Enformatik Bölüm Başkanlığı
  • Türk Dili Bölüm Başkanlığı
  • Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı

Araştırma Merkezleri
  • Atatürk İlkeleri ve İnkılap Trh.Arş. ve Uyg.Mrk.
  • Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Avrupa Birliği Arş. ve Dokümantasyon Mrk.
  • Kaynak Teknolojisi Arş., Muayene ve Uyg.Mrk.
  • Yabancı Diller Eğitim-Öğretim Uyg. ve Arş.Mrk.
  • Sağlık Hizmetleri Eğitim Uyg. ve Arş.Mrk.
  • Türk - Ermeni İlişkileri Araştırma Merkezi
  • Sürekli Eğitim Merkezi
  • Sakarya Yenilik Merkezi
  • Sakarya Ekonomik ve Sosyal Araştırma Merkezi
  • Türkiyat Araştırmaları ve Uygulama Merkezi
  • Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi
  • Balkan Araştırmaları Uyg. ve Arş.Mrk.
  • Kadın Araştırmaları Uyg. ve Arş.Mrk.
  • Yapay Zeka Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi



SAÜ Marşı

Kurtuluş Savaşı'nın şahlandığı bu yerde
Top, tüfek değil, bilgisayar sesi var...
Yurdun dört bir yanından geldi, buluştu burada
Yağız delikanlılar, çalışkan güzel kızlar...

İlim, irfan yarışında biz her zaman öndeyiz
Okullar arasında liderdir, hep Sakarya
Gelişen ülkemizde, çalışkanlık ilkemiz
Önde gelir, hep önde, önde gider Sakarya

Sakarya Üniversitesi, Atatürk'ün yolunda
Hep özenle, gururla, azimle ilerliyor...
Yurdun cennet köşesi, Adapazarı'mızda
Mühendisler, iktisatçılar, sanatçılar yetişiyor.

İlim, irfan yarışında...

Sakarya Üniversitesi, çağdaş eğitimiyle
Yirmibirinci yüzyıla, damgasını vuruyor
Sakarya'da yetişen, Atatürkçü bu gençler
Bütün Türk Ulusu'na iyi örnek oluyor.

İlim, irfan yarışında...


Selçuk-Rana ALAGÖZ 


Akademik Birimler


Mühendislik Fakültesi

Mühendislik, matematiksel ve doğal bilimlerden, ders çalışma, deney yapma ve uygulama yolları ile kazanılmış bilgileri akıllıca kullanarak, doğanın maddelerini ve kuvvetlerini insanoğlu yararına sunmak üzere ekonomik yöntemler geliştiren meslektir.

Bölümler
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Çevre Mühendisliği
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  • Endüstri Mühendisliği
  • Gıda Mühendisliği
  • İnşaat Mühendisliği
  • Jeofizik Mühendisliği
  • Makina Mühendisliği
  • Metalurji ve Malzeme Mühendisliği

Fen-Edebiyat Fakültesi

Fen Edebiyat Fakültesi bilgi birikimi yüksek, vizyonu geniş, araştırmacı, bilgi ve sanat dallarında iyi donatılmış bireyleri yetiştirmeyi amaçlayan bir kurumdur. Her yıl gelişen bir alt yapıya sahip olan fakültemizde; Fen ve Sosyal dallarda 12 bölümde öğretim ve akademik faaliyetler sürdürülürken 5 bölümde ise akademik çalışmalar yapılmaktadır. Fakültemizde görev yapan akademisyenlerin çalışmaları proje ve teknik malzemelerle desteklenmekte ve alanında başarılı bilim adamları yetiştirilerek, öğrencilere nitelikli bir öğretim sunulmaktadır.

Bölümler

Fen Bölümler
  • Matematik Bölümü
  • Fizik Bölümü
  • Kimya Bölümü
  • Biyoloji Bölümü

Sosyal Bölümler
  • Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Tarih Bölümü
  • Sosyoloji Bölümü
  • Felsefe Bölümü
  • Coğrafya Bölümü
  • Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü
  • Mütercim Tercümanlık (Alm.) Bölümü
  • Sosyal Hizmet Bölümü

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi mezunları kamu ve özel kesimde çok geniş çalışma imkânlarına sahiptirler. Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak, iktisat, işletme, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi, Endüstri İlişkileri ve Uluslararası İlişkiler Bölümlerinde yüksek lisans ve doktora düzeyinde, Maliye ve Turizm İşletmeciliği Bölümleri ise yüksek lisans düzeyinde de öğretim yapılmaktadır.

Bölümler
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü
  • Ekonometri Bölümü
  • İktisat Bölümü
  • İşletme Bölümü
  • Kamu Yönetimi Bölümü
  • Maliye Bölümü
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü
  • Uluslararası İlişkiler Bölümü


İlahiyat Fakültesi

Fakültemizin amacı, vermiş olduğu lisans eğitimi ile dini bilimler dalında uzman kadrolar yetiştirmek ve toplumda sağlıklı doğru dini anlayış ve davranışların gelişip güçlenmesine öncülük etmektir. Diğer yandan, yürütülen lisansüstü programlarda da, farklı ana bilim dallarında verilen eğitimle, alanlarında derinlemesine çalışıp uzmanlaşan akademisyenler yetiştirmektir.

Bölümler
  • Temel İslam Bilimleri Bölümü
  • Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
  • İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü


Teknik Eğitim Fakültesi

Fakültemizin temel fonksiyonu; Endüstri Meslek Liseleri,
Teknik Liseler ve benzeri öğretim kuruluşları için pedagojik
formasyona sahip öğretmen ve endüstriyel sektörün ilgili
alanlarında çalışabilecek, konusunda uzman teknik eleman
yetiştirmektir. Mezunlarımız edindikleri teorik bilgilere
ilaveten kazandıkları pratik ve uygulama becerileri
sayesinde pek çok endüstriyel sektörler tarafından da
öncelikli olarak tercih edilmektedirler.

Bölümler
  • Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü
  • Metal Eğitimi Bölümü
  • Makina Eğitimi Bölümü
  • Yapı Eğitimi Bölümü

Eğitim Fakültesi

Temel amacı eğitim neferleri yetiştirmek olan fakültemiz, yeni binası, donanımlı teknik alt yapısı, nitelikli öğretim üyeleri ile mezun olduktan sonra alanlarında yetkin bireyler yetiştirmektedir.

Bölümler
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Eğitim Bilimleri Bölümü
  • İlköğretim Bölümü
  • Özel Eğitim Bölümü
  • Türkçe Eğitimi Bölümü


Güzel Sanatlar Fakültesi

Fakültemiz Resim, Seramik ve Geleneksel Türk El Sanatları alanlarında evrensel nitelikte sanat yapıtı tasarlayıp, üretebilecek bireyler yetiştirmeyi hedeflemiştir. Daima ileriye gitmeyi amaç edinerek, tüm insanların barış, gönenç ve mutluluğunu da gözeterek çalışmayı gaye edinmiştir. Bununla birlikte Sakarya ilinde güzel sanatlar ile ilgili faaliyetleri araştırmak, canlandırmak, geliştirmek ve toplumun bu anlamda eğitimine katkı sağlamak Fakültenin amaçları arasında yer almaktadır.

Bölümler
  • Resim Bölümü
  • Seramik Bölümü
  • Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü:
Tezhip
Eski Çini Onarımları
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri


Tıp Fakültesi

Sakarya Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin misyonu, üst düzeyde bilgi birikimine sahip, iyi tanı koyabilen ve tedavi yapabilen, koruyucu hekimliği ve toplum sağlığını ön planda düşünen, iyi iletişim kurabilen, araştırmacı, etik değerleri gözeten ve toplum lideri niteliklerine sahip ”iyi” nitelikli ve yeterli hekimler yetiştirmek, topluma bilimsel, çağdaş düzeyde, kaliteli sağlık hizmeti sunmak, yaptığı araştırmalarla evrensel bilgi birikimine katkıda bulunmak, toplumu daha sağlıklı kılabilmek için üretilecek sağlık politikalarında söz sahibi olmaktır.


Teknoloji Fakültesi

Bölümler
  • Mekatronik Mühendisliği
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Makina Mühendisliği
  • İnşaat Mühendisliği
  • Metalurji Malzeme Mühendisliği
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği


Hukuk Fakültesi

Fakültemiz, 15 Kasım 2010 tarih ve 27760 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2010/1074 sayılı Bakanlar Kurulu kararına dayalı olarak kurulmuştur. Esentepe Kampusu içerisinde yer almaktadır. Kamu hukuku ve özel hukuk bölümleri ve bunlara ait toplam ondört anabilim dalının kurulması Yüksek Öğrenim Yürütme Kurulu’nun 03.02.2011 tarihli ve 5476 sayılı kararı doğrultusunda kabul edilmiştir. Şimdilik İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde kendisine tahsis edilmiş birimlerde faaliyetini yürütmekte olup, kendi binasına 2012-2013 Öğretim yılında geçmesi planlanmıştır. Fakülte olarak kuruluş işlemleri tamamlanmış ve öğrenime hazır hale gelmiş bulunmaktadır. Fakültemiz, eğitim-öğretim bakımından gerekli son derece modern teknolojilerle donatılmış salon ve laboratuarlara sahip olup bünyesinde şu an itibarıyla üç profesör, bir doçent, üç yardımcı doçent olmak üzere toplam yedi öğretim üyesi ve idari hizmetleri yürütmek üzere üç idari personel görev yapmaktadır.

Bölümler
  • Kamu Hukuku
  • Özel Hukuk


İşletme Fakültesi

Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Turizm İşletmeciliği bölümlerinde okuyan yerli ve yabancı öğrencileriyle ülkemize ve yakın coğrafyamızda bulunan ülkelere hizmet etmektedir. Fakültemiz hem eğitim hem de araştırma konularında çağdaş ve uygulanabilir yaklaşımlarla fark yaratmak hedefindedir.

Bölümler
  • İnsan Kaynakları Yönetim
  • İşletme
  • Turizm İşletmeciliği


Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi

Bölümler
  • Bilgisayar Mühendisliği
  • Bilişim Sistemleri Mühendisliği




Kampüs yerleşimi




Merkez Kampüs İletişim

Adres
Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü 54187 Serdivan / SAKARYA

Telefon
0.264.295 54 54 [ Santral ]

e-Posta
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü [ halkils@sakarya.edu.tr ]
Danışma Bürosu [ danismaburo@sakarya.edu.tr ]


Merkez Kampüs Ulaşım

Sakarya Üniversitesi'ne ulaşım belediye otobüsleri ve minibüslerle sağlanmaktadır. Akademik ve idari personel için Üniversite servis otobüsleri semtlere hizmet vermektedir. İlçelerdeki Meslek Yüksekokulları'na belediye otobüsleri ve dolmuşlarla ulaşım mümkündür.

Şehir içinde şehirlerarası bir otobüs terminali mevcuttur. Terminalden yolcuları Üniversitemiz birimlerine ulaştıran servisler bulunmaktadır. Ozanlar Mahallesi'nde bulunan İlahiyat Fakültesi'ne Orhan Camii'nin yanından minibüsler kalkmaktadır. Merkeze 15 dakika uzaklıktaki Esentepe Kampüsü'nde yer alan Mühendislik ,Teknik Eğitim, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Devlet Konservatuvarı, Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu?na şehir merkezinden belediye otobüsleri ve minibüslerle ulaşmak mümkündür. Fen-Edebiyat Fakültesi'ne de Mithatpaşa gar minibüsleri ile ulaşmak mümkündür. Sakarya Meslek Yüksekokulu yine Adnan Menderes Caddesi'nde Atatürk Kapalı Spor Salonu yanındadır. 

Sakarya Üniversitesi'ne bağlı okullara ulaşım sorunu bulunmamaktadır.

0 yorum:

Yorum Gönder

Lorem

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Ipsum

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.

Dolor

Please note: Delete this widget in your dashboard. This is just a widget example.